Diagnoza i terapia neurorozwojowa INPP

Przetrwałe odruchy pierwotne mogą być jedną z przyczyn specyficznych trudności w nauce oraz mogą negatywnie oddziaływać na rozwój ruchowy i emocjonalny człowieka. Terapia neurorozwojowa metodą Integracji Odruchów INPP jest skierowana do dzieci od 5 roku życia oraz osób dorosłych.
 
Terapia neurorozwojowa INPP wspiera osoby z następującymi problemami: 
• dysleksją, dysgrafią, dysortografią
• dyspraksją
• zaburzeniami koncentracji uwagi
• nadpobudliwością, w tym z ADHD
• zaburzeniami koordynacji
• trudnościami w czytaniu i pisaniu
• dysfunkcjami ruchowymi i percepcyjnymi
• osoby ze spektrum autyzmu 
• obniżoną sprawnością percepcji wzrokowej i słuchowej
• opóźnionym rozwojem mowy
 
Terapia polega na wykonywaniu codziennego, prostego programu ćwiczeń, który zajmuje około 10 minut i może być realizowany w domu. Po kilku tygodniach ćwiczeń, terapeuta decyduje o zmianie programu i przejściu do kolejnego etapu (postępy terapii kontrolowane są co 6-8 tygodni). Czas trwania terapii to ok. 12 miesięcy. 
 
Skonsultuj siebie lub dziecko, jeśli obserwujesz: 
– pokładanie się na ławce, zakrywanie oka
– ręka podczas pisania jest wyciągnięta w przód, a ciało odchylone do tyłu
– siedzenie na ugiętej nodze podczas pisania
– liczne błędy w trakcie przepisywania tekstu
– przepisywanie tekstu w wolnym tempie
– trzymanie długopisu w nieprawidłowy sposób
– trudności z pisaniem, mało czytelne pismo
– trudności z czytaniem
– obniżoną koordynację wzrokowo-ruchową
– chorobę lokomocyjną,
– trudności w koncentracji uwagi, łatwość rozproszenia się 
– trudność w wysiedzeniu bez ruchu, powstrzymaniu się od mówienia i wydawania odgłosów
– wyłączanie się w trakcie lekcji, rozmowy, pogrążanie się w rozmyślaniach
– trudność w zapamiętaniu prostych instrukcji, poleceń 
– jedzenie w sposób niechlujny
– trudności z łapaniem piłki 
– obniżoną sprawność fizyczną
– trudności z nauką jazdy na rowerze,l
– trudności z nauką odczytywania czasu z zegara z wskazówkami
– trudności w nauce pływania
– opóźniony rozwój mowy i zaburzenia artykulacji