Wczesne wspomaganie rozwoju

Wczesne wspomaganie rozwoju to specjalistyczne zajęcia terapeutyczne, których celem jest wspieranie rozwoju motorycznego, poznawczego, emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym. Zajęcia w ramach WWR w OstoJa Rodzina prowadzone są przez psychologów, terapeutów dziecięcych oraz pedagogów. Forma zajęć jest dopasowana do indywidualnych potrzeb dziecka. Terapia poprzedzona jest diagnozą psychologiczną, pedagogiczną. 
Proponujemy Tobie i Twojemu dziecku następujące formy terapii w ramach WWR:
  • Terapia ręki

    - jest skierowana przede wszystkim do dzieci, lecz także osób dorosłych, które utraciły sprawność ręki. Celem terapii ręki, jest m.in. poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, stabilizacja mięśni ręki i obręczy barkowej, zwiększenie zdolności manipulacyjnych dłoni i wykonywania ruchów precyzyjnych. Rozwój tych umiejętności pomoże dziecku w nabyciu większej samodzielności w czynnościach samoobsługowych, wzmocni koncentrację uwagi oraz usprawni umiejętność pisania, rysowania.

  • Integracji Bilateralnej (BI)

    - to terapia ukierunkowana na zintegrowanie pracy różnych części ciała, rozwój koordynacji i współpracy obu stron ciała w działaniu (min. przodu i tyłu, prawej i lewej strony, góry i dołu), ważnych podczas wykonywania takich czynności, jak np. posługiwanie się nożyczkami, łapanie piłki, wiązanie sznurowadeł, szycie, umiejętność czytania i pisania, komunikacja. Terapia ta jest wsparciem dla dzieci i osób dorosłych z cechami nadpobudliwości psychoruchowej, specyficznymi trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami uwagi i pamięci.

  • Terapia dzieci ze spektrum autyzmu

  • Terapia dzieci z cechami nadpobudliwości psychoruchowej

  • Terapia pedagogiczna

    - to zajęcia o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym, których celem jest wsparcie rozwoju poznawczego dziecka, wspomaganie pracy analizatorów wzrokowego, słuchowego, stymulowanie funkcji percepcyjno-motorycznych, sprawności funkcji uwagi, pamięci oraz procesów myślenia. To również wsparcie dziecka w rozwoju emocjonalnym, nauka rozumienia emocji, wyrażania ich w sposób przyjazny dla siebie i innych, nauka komunikowania potrzeb, wyrażania zdania, stawiania granic. Terapia pedagogiczna jest profilaktyką niepowodzeń szkolnych dziecka, dobrą bazą do ułatwienia dziecku wejścia w świat wymagań szkolnych.

  • Konsultacje psychologiczne, pedagogiczne

    - ukierunkowane na psychoedukację rodziców, pomoc we wspieraniu rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym

Wczesna diagnoza i podjęcie oddziaływań terapeutycznych we wczesnym okresie dzieciństwa, dają dziecku większe szanse na zniwelowanie deficytów rozwojowych oraz pomoc w lepszym codziennym funkcjonowaniu.