Ewa Choina

psycholożka dziecięca i osób dorosłych, psychoterapeutka (w trakcie kształcenia), trenerka umiejętności społecznych (TUS), terapeutka dzieci ze spektrum autyzmu 

Nasz zespół
Jestem psycholożką, kognitywistką i terapeutką pedagogiczną. Ukończyłam studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie jestem w trakcie kształcenia na psychoterapeutkę w nurcie poznawczo-behawioralnym.
W swojej pracy stawiam na podążanie za dzieckiem, budowanie relacji terapeutycznej opartej na wzajemnym szacunku. Staram się wykorzystywać na co dzień wiedzę, w jaki sposób człowiek poznaje świat. Bliskie mi są idee rodzicielstwa bliskości, akceptacji, uważności, świadomejobecności i przeżywania tego, co jest tu i teraz. Pomagam dzieciom i młodzieży odkryć ich własny świat wewnętrzny, zrozumieć siebie oraz swoje emocje.

Wspieram osoby dorosłe:

– w lepszym zrozumieniu siebie, swoich potrzeb, wartości i celów
– w budowaniu pewności siebie i poczucia własnej wartości
– w rozwijaniu umiejętności samoregulacji emocji
– w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami życiowymi, takimi jak utrata bliskiej osoby, choroba czy zmiany życiowe
– w poprawie funkcjonowania z zaburzeniami nastroju, depresją, stanami lękowymi i stresem.

Wspieram dzieci i młodzież mające trudności:

– w rozumieniu i wyrażaniu przeżywanych emocji, samoregulacji;
– w zakresie umiejętności społecznych, w tym osoby ze spektrum autyzmu;
– w radzeniu sobie ze stresem;
– z budowaniem poczucia własnej wartości;
– w adaptacji do zmian życiowych (np. przyjście na świat rodzeństwa, rozwód rodziców,
przeprowadzka);
– w nauce, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
– wynikające z doświadczania przemocy rówieśniczej;
– emocjonalne, zaburzenia depresyjne i zaburzenia lękowe.
Oferuję wsparcie dla rodziców i opiekunów, pomagając w zrozumieniu i radzeniu sobie z wyzwaniami, które mogą się pojawić w procesie wychowania dziecka. Interesuje mnie tematyka neuroatypowości, prowadzę psychoedukację i terapię dzieci oraz młodzieży ze spektrum autyzmu. Wyznaje holistyczne podejście, które obejmuje zarówno potrzeby fizyczne, jak i emocjonalne. Poprzez zabawę, wykorzystanie muzyki i ruchu, a także inne aktywności, wspieram dzieci w rozwijaniu umiejętności poznawczych, emocjonalnych i społecznych, które są kluczowe dla integracji ze społeczeństwem.
W pracy terapeuty pedagogicznego wykorzystuje różnorodne działania specjalistyczne, których głównym celem jest stworzenie dziecku możliwości do wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego, stymulowanie funkcji percepcyjno-motorycznych, wyrównywanie braków w umiejętnościach oraz likwidowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych. W procesie terapii pedagogicznej stawiam na pracę nad zmianą postaw dziecka względem doświadczanych trudności szkolnych i wzrost motywacji dziecka do uczenia się.
Stale wzbogacam moje kompetencje poprzez uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach. Pracuję
zgodnie z Kodeksem Etycznym Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Zapraszam serdecznie